dsector.jpg


داستان:


Dark sectorقرار بود شما را در نقشه انسانی قرار دهد که در فضا به مبارزه می پردازد ولی داستان به کلی تغییر داده شده حتی احتمال آن هم هست که این بازی ساخته شده باشد و در نیمه های راه از ادامه ی آن دست کشیده باشن و دوباره شروع به ساخت کرده باشند. ولی ما با داستان قبلی کاری نداریم زیرا اطلاعاتی هم از آن در دست رس نیست. داستان بازی همان طور که گفتیم الهام گرفته از بازی Resident evil است. داستان از اینجا شروع می شود که جاسوسان سازمان CIA کشور آمریکا در کشور روسیه خبر میدهند که در شهر latria آزمایشاتی برای ساخت یک ویروس به عنوان اسلحه ی بسیار قدرتمتد انجام می شود این ویروس بدن فرد را تغییر میدهد و بسیار وحشی میشوند ماننده زامبی های Resident evil. آمریکا هم برای اینکه اطلاعات درستی از این آزمایشات بدست بیاوردن یکی از مأموران بسیار توانمند CIA را به نام هایدن برای کسب اطلاعات به روسیه میفرستد ولی ناگهان خود خود هایدن توست یکی از موجودات بازی زخمی شده و آن هیولا که خود به آن ویروس مبتلا بوده ویروس را به هایدن منتقل می کند. این ویروس که به دست راست هایدن خورده تمامه بدن او را فرا نمیگیرد ولی دست او را به قطعه فلزی تبدیل می کند که حاصل آن تیغه ی سه لبه ای است که با داست او پیوند خورده. با وارد شدن ویروس به بدن هایدن دیگر نمی تواند از اسلحه ی دشمنان استفاده کند و وقتی که اسلحه را بر می دارید بعد از چند ثانیه قفل می کند( که باعث می شود این بازی به Metal gear solid 4 هم شباهت داشته باشد). البته راهی وجود دارد که شما بتوانید از اساحه استفاده کنید و قفل هم نشود که در پایین تر خواهیم گفت. از اینجا به بعد هایدن فقط برای جاسوسی نیامده بلکه باید این ویروس را از بدن خود خارج کند و باید منبع آن را نابود کند.البته داستان پیچیده تر از آن است که تصور می کنید. ما فقط قسمت ابتدایی آن را برایتان شرح دادیم تا داستان برای افرادی که می خواهند این بازی را انجام دهند لو نرود. داستان بازی با وجود تکراری بودن باز هم جذاب است و باعث میشود بازیباز بی هدف نباشد. نکات زیادی در داستان بازی هست که هم شما را به ادامه ی بازی جلب می کند و هم باعث تعجب شما در بازی خواهد شد.شما در بازی بازی با دو گروه از دشمنان وارد مبارزه میشوید.گروه اول گروه سربازان روسیه میباشند آن ها به سلاح سازمانی خود یعنی کلاشینکف مسلح هستند که البته این کلاشینکف نوع ارتقا یافته ی کلاشینکف های فعلی میباشند.در بازی بعضی از سربازان با خود شاتگان هم حمل می کنند.این گروه از دشمنان با تاکتیک به شما حمله می کنند و در زمان در گیری مانند شما سنگر میگیرند.گروه دومی که شما با آنها به مبارزه می پردازید و برای حفظ جانتان باید آنها را نابود کنید انسان هایی هستند که به ویروس مبتلا هستند و حالا به مرده هایی متحرک تبدیل شده اند.این گروه از دشمنان به جای فکر کردن و مخفی شدن بیشتر حمله میکنند حمله میکنند. زامبیها در سری بازی های Resident evil ( به جز 4 و 5 ) بسیار کند عمل میکردند ولی در Dark sector بسیار سریع هستند و خیلی زود عکس العمل نشان میدهند و گر آنها را از به سرعت از پای در نیاورید خیلی سری از دوره بازی خارج خواهید شد. آنها بدون اسلحه ی گرم به شما حمله می کنند ولی اسلحه های مخصوص به خود را دارند آنها تلاش میکنند که با گرز و چماقی و یا بعضی از انها با دست خالی تلاش میکند مه به هر قیمتی شده کاراکتر شما را نابود کنند. البته نداشتن سلاح یکی از حسن های آنهاست و باعث می شود شما بر آنها تصلت داشته باشید. اما مشکل از جایی شروع می شود که این موجودات وحشی بتوانند ماده ای شیمیایی را به طرفتان پرتاب کنند. شما در بازی کمتر با زامبی ها نسبت به سربازان رو به رو میشوید ولی در مراحلی که باید با آنها مبارزه کنید آنها با تعداد خیلی زیاد به شما حمله میکنند که هم کار سخت میشود و هم هیجان قابل توجهی به بازیباز میبخشد. خود زامبی ها به گروه های مختلفی تقسیم می شوند مانند زامبی های که فقط حمله می کنند،آنهایی که می توانند نامریی شوند،آن هایی که به سمت شما مواد شیمیایی پرتاب میکنند و... . هر کدام از این ها توانایی های خاص خود را دارند بعضی از آنها احمقانه حمله می کنند ولی بعضی ها مخفی می شوند و راحت در تیر دست شما قرار نمی گیرند.(در بعضی از مراحل با حیواناتی که به زامبی تبدیل شده اند نیز رو به رو خواهید شد)

کی دوست داره سوار شغال بشه؟

Jackal (شغال) نام یکی از جنگ افزار های ساخته شده به وسیله ی روسیه است. این وسیله یک رباط چهار پا می باشد که طراحی ظاهر آن بر گرفته از شغال است. این راباط یکی از دست آورد های روسیه می باشد که مقابله با آن یعنی دیوانگی.این رباط توست یک سرباز که در پشت آن است کنترل می شود. Jackal مجهز به دو مسلسل و یک موشک انداز است می میتواندهر چیزی را که در جلوی آن قرار دارد نابود کند. در چند مرحله ی ابتدایی شما باید با آن مقابله کنید ولی بعد مدتی میتوانیید آن را خود کنترل کنید.از نکات بد این وسیله کند بودن سرعت و کنترل سخته آن می باشد. Jackal آن قدر بسیار خوب طراحی شده که زمانی که شما آن را به راه می اندازید در زمان حرکت میتوانید به راحتی وزن آن را حس کنید.


[NL] Dark Sector-AVENGED

گیم پلی:


همان طور که قبلا گفته شد گیم پلی تقلید تمام و کمال از چند بازی مختلف می باشد که واضح ترین آن Gears of war است.پس اگر شما این بازی را دوست دارید حتما از Dark sector هم لذت خواهید برد. در بازی اسلحهایی که سربازان همراه دارند کلاشینکف و شات گان می باشد پس با این حال باید بگوییم که تنوع اسلحه وجود ندارد حال این را هم تصور کنید که به خاطر داستان بازی و ورود ویروس در اوایل بازی به بدن هایدن شما دیگر از اسلحه های دشمنان هم نمی توانید استفاده کنید. ولی راه حلی وجود دارد. در بازی آیتم های زیادی وجود دارد مانند محمات و پول. شما می توانید با جمع آوری پول از دست فروشان زیر زمینی اسلحه خریداری کنید. اسلحه هایی زیادی در بازی وجود دارد که باری استفاده از آن ها شما باید آنها را خرید داری کنید و با این خوصوصیت که دیگر آن را از دست نمی دهید. شما می توانید با فروش چیز هایی که در طول بازی کسب کرده اید مانند نارنجک ، اسلحه های که خریداری کرده اید و آیتم هایی که برای ارتقایه اسلحه بدست آورده اید پول بدست بیاورید. شما می توانید در بازی توست همین دست فروشان زیر زمینی که ورودی آنها به صورت چاه آب بر کفه خیابان است و آیتم های که بدست آوردهاید اسلحه ی خود را ارتقا دهید مثلا می توانید سرعت تعویز خشاب را زیاد کنید ، حجم گنجایش خشاب را افزایش دهید یا قدرت شلیگ و برد آن را زیاد کنید. در طول بازی شما توانایی حمل دو سلاح را بیشتر ندارید ( به جز تیغه ی سه لبه ی فلزی ) یک سلاح دستی که میتوانید هم زمان از آن به همراه تیغه ی فلزی سه لبه استفاده کنید و نیازی به تعویز ندارید و یک سلاح بزرگ تر مانند انواع مسلسل ها ، اسلحه ی دوربین دار و انواع شات گان ها.شما می توانید تمام سلاح ها را را خریداری کنید ولی باید باری جای گزینی اسلحه ای به جای اسلحه ی دیگر پیش همان فروشنده زیر زمینی بروید. سیستم کاور گیری بازی هم مانند سیستم کاور گیری Gears of war هوش مند عمل میکند و در زمان تغییر سنگر ممکن است حرکت هایی خود به خود انجام دهد البته به اندازه ی Gears of war در سطح عالی نیست.بازی اکشن قابل قبولی دارد شما می توانید پس از بر خورد تیغه ی سه لبه با بدن دشمنان شاهد قطع عضو آنها باشید.آنها بعد از برخورد عکس العمل های جالبی از خود نشان می دهند مثلا یکی از دشمنان بعد از اینکه پای خود را از دست داد محل بریدگی را با دست میگرفت و فریاد میزد ولی یکی از منفی گیم پلی این است که زمانی که با اسلحه به دشمنان تیر اندازی می کنید عکس العمل خاصی انجام نمی دهند. هوش مصنوعی بازی بالاست. در زمان در گیری سربازان سعی میکنند با مخفی شدن از دیده شما و تغییر سنگر هرچه بیشتر به شما نزدیک شوند تا بتوانند ضربه ی خود را بزنند. ولی در پس این هوش مصنوعی بالا در بعضی جا ها ضعف خود را نشان میدهد مثلا در یکی از مراحل در زمانه در گیری با زامبی ها مشاهده می شد که آنها بی حرکت و ثابت ایستاده و هیچ عکس العملی نشان نمیدهن که البته این مورد خیلی نادر است. شما در طول بازی نیرو های را هم بدست خواهی آورد که باری اتمام بازی باید از آ«ها استفاده کنید. یکی از ازین نیروها سپره انرژی است که جلوی اثابت گلوله را میگیرد و دیگری توانای نامریی شدن است و شما می توانید با استفاده از آن از دیده دشمنان مخفی شوید. یک بخش مواتی پلیر هم در بازی وجود دارد که به کاربران این امکان را می دهند تا به صورت شبکه ای با ارتباط LAN با هم به مبارزه به پردازند.تیغه ای تیز! گره خورده با گوشت و پوست هایدن!


نشان بازی Dark sector تیغه ی سه لبه ای است که که در عکس های بازی و در منوی اصلی بازی مشاهده می کنید.این تیغه طی اتفاقات داستان و بدون خواسته هایدن به وجود آمد. ویروس با ورود خود تغییراتی در بدن هایدن به وجود آورد و حاصل این تغییرات همان تیغه ی سه لبه است که مرگ بار ترین و کار آمد ترین اسلحه ی بازی است.شما میتوانید این تیغه ی برند را مانند بومرنگ به طرف دشمنان پرتاب کنید و آنها را نابود کندی یا در مبارزات تن به تن از آن به عنوان شمشیر استفاده کنید.این تیغه ی برنده با بی رحمی تمام اعضای بدن دشمنان را قطع می کند.این تیغه ی سه لبه جذب کننده ی بسیار خوبی برای الکتریسیته ، گرما و سرما است. شما می توانید با پرتاب کردن آن به میان آتش آن را مشتعل کنید یا اگر آن را به سمت مولدهای برق یا چراق ها پرتاب کنید بار دار میشود یا حتی می توانید آن را به سمت مخزن هایی که تولید گرما می کند پرتاب کنید و آنرا به قطعه یخ تبدیل کنید و همچنین با پرتاب کردن آن به سمت دشمنان به آنها شک الکتریکی وارد کنی یا آنها را به آتش بکشید و یا آنها را به قطعه یخی ثابت و بی آزار بدل کنید.یکی از امکانات این تیغه این است که بازیباز می تواند از آن در مکان های تاریک و بدون نور به عنوان چراغ قوه و منبع نور استفاده کند یا می توانید از این تیغه سه پر برای جمع آوری آتیم های مختلفی همچون محمات یا اسلحه استفاده کنید. این یکی از امکانات خلی مهم ، جالب و کار آمده بازی شما میتواند پشت سنگر ها مخفی شوید وا بدون اینکه که به دشمن نزدیک شوید اسلحه او را به دست آورید. ولی هیچ کاری لذت بخش تر از کنترل این تیغه بعد از پرتاب شدن نیست. شما می توانید آن را از بین دیوارها و یا شکاف ها رد کنید یا می توانید با فرستادن این تیغه و هدایت آن دشمنانی که پشت سنگر مخفی شده اند نابود کنید. اما امکانات این تیغه ی برنده فرا تر آن چیزی که شما تصور میکنید. موارد استفاده ی اصلی از این تیغه ی کار آمد برای حل معما های بازی و رد شدن از موانع باری پیشروی و یا از بین بردن غول های بازی به روش خاص است. جالب ترین ایده ی بازی این است که برای حل معما ها باید از عناصر محیطی کمک بگیرید برای مثال اگر شما بخواهید از یک در که با یک لایه ی گوشتی پوشیده شده رد شوید باید تیغه ی خود را مشتعل کنید و آن را به سمت آن لایه ی گوشتی بفرستید تا آن سوخته و راه برای شما باز شود. البته به دست آوردن آتش هم در بعضی از مراحل به این راحتی ها نیست در بعضی مراحل شما مجبور می شوید که شیره گاز را باز کنید بعد از انتشاره گاز باید منبع برق را پیدا کنید و تیغه ی بار دار کنید و بعد تیغه ی بار داره خود را به میله ی گاز بکوبید تا با ایجاد جرقه آتش به وجود آیید و شما بتوانید از آن اسنفاده کنید.برای نابودی غول ها هم باید نقطه ضعف آن ها را بیابید و با استفاده از عناصر محیط آن را از بین ببرید.

گرافیک:

بعد از مدت ها کار بروی Dark sector باعث شد که گرافیک خوب و دیدنی باشته باشد. Dark sectorبعد از اولین نمایش خود نسل جدید گرافیک را به بازیباز ها معرفی کرد. در آن زمان این چنین گرافیکی واقعا خیره کننده بود. ولی بعد از مدت ها که ساخته بازی طول کشید بازی های زیادی با گرافیک های خیره کننده روانه ی بازار شدن ولی با هین حال Dark sector بعد از انتشار گرافیک واقعا زیبایی داشت.بازی از متور گرافیگی unreal استفاده می کند که دست خوش تغییرات زیادی شده است ولی با این همه نشانه ی این موتور گرافیکی قدرت مند یعنی براق بودن شیدرهایش مشخص است.جلوه های خون و آتش بسیار زیبا هستند محیط ها زیبا و تقریبا شلوغ کار شده.طراحی چهره ها هم زیبا و دقیق است.دمو های ابتدای هر بخش به صورت real time هستند راز های که در این فیلم ها آشکار میشود باعث میشود بازیباز مشتاق به ادامه ی بازی باشد.یکی از مشکلات بازی کم بودن تنظیمات گرافیکی بازی است به طوری که جلوه های خون ، آتش و برق با جلوه های سایه در یک گزینه هستند و اگر کسی بخواهد برای روان تر اجرا شدن بازی جلوه های سایه را حظف کند مجبور است از تمام جلوه های گفته شده سرفه نظر کند و هم از زیبای بازی کم میکند و هم در خیلی از محیط ها برای حل معما ها با مشکل مواجه میشود. و اما نور پرداری. Dark sector یکی از بازی هایی است که قدرت نور پردازی را به روخ بازیباز میکشد و باعث میشود بازی باز لحظه ای درنگ کند و به اطراف خود توجه کند.نور پردازی بازی بسیا بسیار عالی و زیباست و واقعا جای تحسین دارد این نور پردازی باعث القای هر چه بیشتر حس واقعی بودن بازی میشود.در بعضی از صحنه ها بازیباز عظمت نور پردازی دیقیق و بی نقصه بازی را حس می کند مانند صحنه ای که پنجره های اتاق را را با چوب بسته اند بازیباز انتشار زیبای و تحسین بر انگیز نور را میبیند.یا حتی نوری که سعی میکند راه خود را از میان دود و گرد و خاک باز کند واقعا بازیباز را متحیر میکند. انعکاس نور بر روی سطوح بسیار بسیار دقیق شبیه سازی شده.

صدا گزاری:


صدا گزاری نکته ی قابل توجهی ندارد. صدا گزاری بازی در سطح قابل قبولی است.صدای بر خورد تیغه با اشیا زیباست. صدای که بر اثر چرخش تیغه در هوا به وجود می آید بسیارقابل باور و طبیعیست.در Dark sector هم از عنصر صدا گزاری برای ترساندن استفاده شدهاست. در محیط های خلوت که قرار است با زامبی ها رو به رو شوید صدا های وحشتناکی به گوش میرسد که بازیباز را گیج می کند و یا زمانی که در کاخ بر روی کف چوبی قدم میگزارید صدای جیر جیر چوب بسیار آزار دهنده و دلهره آور است.

داستان اصل داستان الهام گرفته ا زدیگ بازی هاست ولی نکات ریز و درشتی باری کشف کردن دارد
گیم پلی گیم پلی که چیزه جدیدی ندارد ولی به پشتیبایه بازی های پیشین زیباست
گرافیک گرافیگ خوب و نورپردازی فوق العاد است و جای هیچ حرفی را نگذاشته
صدا گزاری صدا گزاری در سطح قابل قبولی است